Doors – це популярний плейс, який було створено командою LSPLASH у 2021 році. Гра швидко здобула популярність завдяки своїй унікальності, високому рівню втілення та захоплюючому геймплею. Багато геймерів зняли летсплеї та відео з Doors, і онлайн користувачів може досягти декількох десятків тисяч. Далі ми докладніше розглянемо цей режим і відповімо на всі цікаві питання.
У цьому режимі відсутній повноцінний сюжет. На даний момент існує лише одна глава, що складається з 100 кімнат, які гравець повинен пройти. Деякі з них визначені заздалегідь, такі як 50 та 100, де доведеться зіткнутися з Фігурою. Про цього монстра можна дізнатися більше у розділі ‘Види монстрів’.
У грі всі локації представлені як номери готелю, їх усього 100. Завдання гравця – пройти всі ці кімнати. Спочатку ця задача здається легкою, але з часом монстри з’являються все частіше, а кімнати ускладнюються, з’являються головоломки та темні приміщення.
По дорозі зустрічаються кімнати, які запрограмовані. Їх появлення визначено наперед. В одних потрібно втечіти від Сика, в інших – від Фігури. Усі інші локації з’являються випадково.
У більшості кімнат знаходяться комоди та шафи з ящиками, які варто перевіряти, адже можна знайти зажигалку, вітаміни або інший предмет. Монети зустрічаються майже завжди. При початку нової гри на них можна придбати корисні речі. Ось деякі предмети з pre-run shop:
- Отмичка – для будь-якого замка.
- Вітаміни – для прискорення на 10 секунд.
- Фонарь або Зажигалка – для освітлення (фонарь яскравіше).
І ще кілька предметів, які можна знайти під час гри:
- Батарейки – для зарядки фонаря.
- Ключ – відкриває замки на деяких дверях (працює як отмички).
- Скелет-ключ – удосконалена версія ключа, відкриває секретну кімнату з рослиною, звичайні двері з замком та вхід в The Rooms.
- У режимі є декілька основних валют, які можна витратити в різних місцях:
- Кнобси – використовуються в pre-run shop.
- Монети – тратяться в Магазині Джеффа.
Також зустрічаються шафи, де можна ховатися від монстрів. Важливо не забувати, що якщо перебувати в укритті занадто довго, з’явиться монстр Хайд і вигонить гравця, забравши значну частину здоров’я.
Гра починається в лобі. Тут є багато ліфтів, в які можуть входити гравці, щоб розпочати гру. Є можливість грати як одному, так і в команді з 2, 3 або 4 людей.
Вдохновленням для Doors послужила інді-гра Spooky’s Jump Scare Mansion, яка вийшла у 2015 році і поширюється безкоштовно в Steam. У цій грі гравець потрапляє в проклятий особняк і змушений пройти цілу тисячу кімнат, щоб врятуватися.
Навіщо потрібен Крест та де його знайти?
Крест — один з найкорисніших предметів у DOORS. Знайти його можна в наступних місцях:
- На стіні між двома ліжками.
- Над дверима, у коридорі Халта.
- В магазині Джеффа (52 двері).
- В комодах (ящиках).
Цей предмет вбиває монстра (за винятком Сика та Фігури), але істота після цього продовжить з’являтися в грі. Якщо не дивитися на Скрича та тримати крест, цей монстр загине і не буде з’являтися в грі 5 хвилин. Існує навіть досягнення, де йдеться: «Можеш зупинитися на 5 хвилин?».
Сик і Фігура будуть намагатися вирватися з ланцюгів, створених крестом. Ланцюги з синього перетворяться на червоні, і в результаті монстри зможуть визволитися. Але, незважаючи на це, вони будуть зупинені приблизно на 20-30 секунд.
Щоб активувати крест, потрібно просто тримати його в руках. При зіткненні монстра з крестом з предмета з’являться сині ланцюги, які затягнуть істоту під підлогу, а крест безслідно зникне.
Види монстрів у Doors
Під час проходження гри вам обов’язково доведеться зустрітися з монстрами. Деякі з них майже не представляють небезпеки або забирають невелику кількість здоров’я. Інші — гарантують поразку при неправильному підході. Вивчення всіх істот суттєво спростить проходження.
Проте для більш цікавого проходження рекомендуємо не вивчати всіх монстрів відразу. Розробники дають аналогічну пораду. Смерті в Doors — частина геймплею, що дозволяє самостійно знайти спосіб перемоги над кожним монстром.
Фігура | Figure:
Істота, яка з’являється в 50-й та 100-й кімнатах. У всій іншій грі вона не зустрічається. Не бачить, але чудово чує. Почне переслідувати гравця, як тільки він підійде близько. Пройти Фігуру легше, якщо завжди знати, де вона знаходиться, а також рухатися в присіді. Щоб врятуватися від переслідуючої Фігури, треба сховатися в шафу. Є шанс, що розпочнеться міні-гра, де потрібно вчасно натискати клавіші Q і E.
Сік | Seek:
Монстр, зустріч з яким свідчать кілька кімнат, з очима, що з’являються на стінах. Їх неможливо не помітити. Після декількох таких приміщень з’являється довгий коридор без очей. Якщо почати йти по ньому, запуститься вставка, в якій Сік з’являється з підлоги. Щоб врятуватися, треба пробігти кілька кімнат, ухиляючись від перешкод, вогню та рук.
Хайд | Hide:
Ворог, якого можна взагалі не зустрічати. З’являється, коли гравець занадто довго сидить у шафі. Спочатку краї починають темніти і заповнюються темно-червоним кольором. Потім з’являються написи GET OUT (англ. — виходь). Через певний час гравця автоматично викине з шафи, забравши при цьому близько 40% здоров’я. Чим більше номер кімнати, тим менше часу можна сидіти в шафі. Хайд не докучає гравцю в 50, 99 та 100 кімнатах, де доволі багато треба сидіти в укритті.
Раш | Rush:
Істота, з якою доводиться зустрічатися частіше за все. З’являється випадково. Про його приход свідчать миготливі ліхтарі при вході в нову кімнату. На відстані буде чутний поступово наближаючийся, гудучий звук. Треба якомога швидше сховатися в шафу або під ліжко і зачекати, поки Раш пролетить повз. Якщо він все-таки торкнувся гравця, він забере 100% здоров’я, і гра закінчиться.
Скріч | Screech:
Сутність, яка з’являється в темних кімнатах, які з’явилися випадково (не може з’явитися в темряві, яку створив, наприклад, Раш, розбивши всі лампи). З’являючись, видав замітний звук псст, ніби окликаючи гравця. Після цього, треба якомога швидше знайти його, оглядаючись навколо. Якщо не встигнути це зробити протягом декількох секунд, Скріч нападе на гравця і відіб’є близько 40% здоров’я.
Глаза | Eyes:
Даний монстр представляє собою скупчення очей. З’являється випадково при вході в кімнату. Відразу ж варто відвести від нього камеру. Якщо дивитися на нього довше декількох секунд, Глаза вб’ють користувача. Щоб пройти, треба, не дивлячись на нього, обійти, орієнтуючись по виходящому від нього світлу. Граючи в навушниках, вдасться орієнтуватися і по видаючомуся звуку.
Халт | Halt:
Поява Халта легко сплутати з Рашем. Про це свідчать довго миготливий світло без появи Раша. Наступна кімната буде довгим вузьким коридором, по якому треба бігти. Варто слідувати підказкам на екрані, які з’являються синім кольором. При слові розгортатися, повертати і йти назад, при біжіть — бігти і намагатися ухилитися від Халта.
Амбуш | Ambush:
Істота, що нагадує своєю поведінкою Раша. Оскільки легко їх сплутати, він стає небезпечнішим. Різниця в тому, що Амбуш світиться зеленим, а не синім кольором, а також пробігає кімнатою декілька разів поспіль. Гравець, звиклий до Рашу, може вийти з укриття і бути вбитим Амбушом, який проходить кімнату вдруге.
Тимоти | Timothy:
Рідко з’являючийся в ящиках монстр. Нападає з гучним звуком після відкриття ящика, в якому він сидів. Забирає всього 5% здоров’я, так що практично не представляє небезпеки. Тимоті доданий в режим скоріше для того, щоб налякати користувачів, захоплених відкриванням ящиків для отримання грошей та речей.
Джек | Jack:
Зовсім безшкідна істота, здатна сильно налякати. З’являється при вході в шафу або нову кімнату, з шансами 5% та 0,05% відповідно. Не завдає гравцю жодної шкоди. Особливо неприємне його з’явлення, коли гравець ховається від Амбуша чи Раша, зовсім неготовий до іншого монстра.
Глитч | Glitch:
Беззбідний монстр. З’являється тоді, коли в кімнаті щось не завантажилося. Коли він поруч, гравець різко обертається й бачить Глитча. Істота біжить на гравця й переносить його в наступну кімнату (якщо це багатокористувацький режим, він перемістить користувача до інших гравців). Монстр не завдає жодної шкоди, але іноді може налякати гравця. На зовнішній вигляд схожий на Сика, але чорний і з фіолетовими пікселями.
Віндоу і тінь | Window and Shadow:
Два різних монстра. Перший з’являється при ударі блискавки за вікном, нічого не роблячи гравцю. Є скоріше невеликим секретом. Другий, при низькій імовірності, виникає при відкритті дверей, швидко лякаючи користувача.
Дюп | Dupe:
Можна побачити в дверях з неправильним числовим номером. Наприклад, ви можете підійти до дверей номер 30, а поруч буде двері з номером 32. Це і є хибний прохід, створений цим монстром. Щоб уникнути зіткнення з ним, уважно дивіться на номер виходу.
Войд | Void:
Новий монстр, здатний повністю позбавлятися від фізичної сутності. Саме тому в більшості випадків він практично непомітний для гравців і виглядає, як чорна порожнеча. Коли відбувається переміщення, з’являється спалах, і в цей час Войд завдає дамаг. З’являється лише в багатокористувацькій грі, але є рідкісний баг, через який він може з’явитися в одиночній грі.
Снейр | Snare:
Зелений монстр, якого можна зустріти в теплиці. З’являється випадковим чином. Небезпечний для гравця, так як може залучити в створену ним пастку, яка затримає користувача на 3 секунди. Щоб не потрапити в небезпеку, використовуйте джерело світла.
Джефф | Jeff:
Безпечний і дружелюбний монстр, який є торговцем. Може продавати різноманітні предмети гравцям.
Ель Гобліно | El Goblino:
Червоний гоблін, який зустрічається в магазині Джеффа. З цим монстром можна розмовляти. Розробники додали даній істоті декілька різних реплік, які він буде використовувати в діалозі.
Боб | Bob:
Ще один добрий монстр, який з’являється в магазині Джеффа. У переважній більшості випадків взаємодія з ним не дає жодного результату. Але в деяких ситуаціях на екрані гравців може з’явитися скример, який викликається випадковим чином після взаємодії зі скелетом.
Путівний світло | Guiding Light:
Корисна істота, яка не завдатиме шкоди. Вона допомагає гравцям, випромінюючи сині аури в певних місцях і даючи підказки після смерті. Путівний світло виділяє двері, предмети і важливі ділянки, а також дає повідомлення про смерть з порадами, як уникнути певних істот. Він з’являється в темних кімнатах, запертих кімнатах, бібліотеці, електричній кімнаті, кімнаті з головоломкою для малювання, а також під час переслідування.
Как проходить Doors в Roblox
Всі рівні, за умови доброго знання монстрів, проходяться досить просто, хоча і ускладнюються з часом. Найважчими можуть виявитися рівні 50 і 100, про проходження яких написано нижче.
Рівень 50
Бібліотека, де вперше зустрічається Фігура. Щоб вона не була небезпечною, треба запам’ятати розташування шаф, а також пересуватися переважно вприсядку.
Якщо ховатися в шафі, Хайд не буде нападати, але є шанс на появу міні-гри, в якій треба правильно натискати клавіші Q і E або ліву та праву кнопку миші, потрапляючи в серцевий ритм. Після двох помилок користувача автоматично викидає з шафи.
Для виходу з рівня треба знайти та розшифрувати код від дверей, а потім ввести його. Тільки тоді вдасться залишити бібліотеку.
Цифри від коду знаходяться на книжкових полицях. В кожній книзі є якийсь символ і відповідна йому цифра. Код складається з 5 цифр, проте в бібліотеці можна знайти 8 книг.
Щоб дізнатися, які саме цифри потрібні, треба дійти до столу, який знаходиться зліва від входу. На ньому буде лежати аркуш з п’ятьма фігурами. Обравши відповідні їм цифри, вийде скласти код.
Дочекавшись підходящого моменту, треба пройти повз фігуру та залізти по сходах на підвищення. Посередині буде кодовий замок, де якнайшвидше треба ввести пароль.
Рівень 100 (електрощитова)
Сота кімната є останньою на даний момент. Після неї наступає закінчення гри та першої, поки що єдиної глави.
- Спочатку йдемо по коридору. Далі буде кімната, в ній багато дошок, дверей. Зліва буде заперта кімната, її ми відкриваємо відмичками (якщо вони у вас є). Далі натискаємо на важіль, який буде впереді. Потім з-за кута вилізе фігура. Біжіть вперед і сховайтеся в шафі.
- Почнеться міні-гра. В ній треба натискати вправо-вліво в певний момент. Якщо ви помилитеся один раз, то нічого не станеться, тільки все покрасніє. Але в другий раз вас витягнуть з шафи і ви програєте. Щоб перемогти, треба витримати певний час. Після того, як ми закінчили міні-гру, треба зачекати, поки Фігура піде, і вилізти з укриття.
- Далі йдіть збирати кнопки, вони будуть в кімнатах, але їх охороняє фігура, і ви повинні йти на корточках.
- Коли ви зберете кнопки (вони можуть бути на другому поверсі в кімнаті поруч, де вилізла фігура), йдіть в кімнату, яку ви відкрили відмичками. Якщо у вас не було відмичок, то йдіть на 2 поверх, шукайте ключ і відкривайте кімнату. Там буде щиток, в нього треба покласти всі 10 кнопок.
- Далі буде кат-сцена, де фігура наступає на обгорілий провід, і починається пожежа. Після цього монстр виринає в вікно.
- Далі натискаємо на щиток і граємо в міні-гру. Якщо квадрат поруч з цифрою закритий, то натискаємо на цю кнопку. Якщо не закритий, то не натискаємо. В кінці (на 3 етапі) замість цифри буде знак «??». Нам треба цю цифру вгадати.
- Коли вгадали, ліфт, на якому ми втечемо, включиться, а фігура буде ламати двері в кімнатці з щитком. Ви повинні бігти на 2 поверх в кімнатку, де знаходиться ліфт, і дістатися до нього якнайшвидше. Після цього натискаємо на кнопку в ньому.
- Далі з’являється кат-сцена, де втомлений гравець сідає на підлогу і чекає. Далі ви чуєте звук, що надходить згори. Це на ліфт виринає Фігура. Вона перерізає шнури, на яких тримався ліфт. Фігура гине, а гравець падає в підземелля. Екран різко темніє, і ми бачимо напис DOORS. Це й є закінчення глави, ви пройшли гру.
The Rooms (Кімнати)
The Rooms – це найскладніший поверх у грі, в якому є 1000 кімнат. Щоб відкрити кімнати, слідуйте нижче наведеним інструкціям.
Як потрапити в The Rooms:
- Купіть відмички в магазині Джеффа (52 двері) або знайдіть їх.
- Придбайте або знайдіть скелетний ключ, який необхідний для відкриття проходу в 60 кімнаті.
- Зійдіть у великий підвал (62 кімната) і знайдіть там важіль, який потрібно активувати. Щоб до нього дістатися, пройдіть схилившись по вентиляції.
- Поверніться в попередню кімнату, в якій є безліч шаф, повернутих в різні сторони.
- За однією з таких шаф буде секретний прохід. Зайдіть в нього і йдіть по лабіринту, після чого ви опинитеся біля двері під назвою А-000. Якщо не активований важіль у підвалі, то до цієї двері ви потрапити не зможете.
- Використовуйте відмички, щоб позбутися від ланцюгів.
- Застосуйте скелетний ключ для відкриття двері А-000.
- Щоб не залишитися в готелі, не натискайте на кнопку в з’явившомуся вікні.
Готово, тепер можна проходити The Rooms. Ви опинитеся в просторій кімнаті, в якій є спеціальний автомат. За 10 золотих монет в ньому можна купити унікальний зелений ліхтарик, який називається Трясосвіт. Для його заряджання не потрібні батарейки, достатньо просто його струснути. Однак заряд витрачається дуже швидко.
Якщо здається, що ліхтар не знадобиться, ви помиляєтеся! З кожною пройденою кімнатою буде ставати все темніше!
Монстри в The Rooms
На цьому поверсі є різноманітні сутності, про які розповімо далі. Небезпечні монстри А-60, А-90, А-120 можуть з’явитися одночасно.
Запам’ятайте, що на всіх монстрів, представлених тут, не діє хрест!
А-60 – схожий на Раша, пролітає швидко, але не попереджає гравця світлом. Орієнтуватися можна лише по звуку: якщо передбачаєте, що він літає, сховайтеся в холодильник або шафу. Зазвичай з’являється після двері А-60, але бувають виключення. Виглядає, як спотворена червона посмішка з очима.
А-90 – з’являється, якщо на екрані з’явився знак Стоп. В цей момент слід зупинитися і не розгортати камеру. Також не можна заходити в шафу і присідати, інакше герой втратить 90 очок здоров’я. Якщо рухів багато, можна загинути з першого удару. Виглядає, як червоний дорожній знак з білою рукою посередині. Дратує тим, що часто з’являється з монстром А-60 або А-120, коли вам потрібно сховатися.
А-120 – монстр, схожий на Амбуша. Пролітає від 1 до 6 разів. Може з’явитися з А-90, але тоді буде сповільнений. Виглядає, як червона посмішка з червоними очима.
Цікавий світло – невредливий монстр, схожий на Путівний світло. На відміну від нього, дана сутність майже нічого не підсвічує. Дає поради та підсвічує закриту дверь А-000 жовтим кольором.
Управління в Roblox Doors
Клавіші WASD відповідають за ходьбу, комп’ютерна миша — за обертання камерою. Двері відкриваються автоматично, якщо підійти до них близько. На клавішу E треба відкривати двері, підбирати предмети, заходити в укриття, відкривати ящики та замки. Винятком є монети, які з’являються в ящиках. Вони для зручності підбираються автоматично. Знаходження ключів від дверей та інших предметів: Час від часу зустрічаються двері з замками. Для їх відкриття, треба перевірити всі столи, комоди та ящики, щоб знайти ключ. Завдяки ярлику з номером наступної кімнати, він досить помітний. Підібравши його, треба підійти до закритої двері та зажати E, дивлячись на замок.